Informació pública del projecte d’un tercer carril a la C-15.

Territori i Sostenibilitat sotmet a informació pública el projecte de traçat de la millora de l’Eix Diagonal. El projecte preveu la construcció d’un tercer carril entre Vilafranca i Capellades i el desdoblament de la carretera entre Capellades i Igualada.

per Josep M. Rovira

Societat, Comarca

C-15
C-15

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert el procés d’informació pública del projecte de traçat de millora de la funcionalitat i la seguretat de l’Eix Diagonal entre Vilafranca del Penedès i Igualada.

Aquesta actuació, amb una inversió estimada en 101 MEUR, inclou la construcció d’un tercer carril i la implantació d’una barrera central fixa del tram entre Vilafranca del Penedès i Capellades i el desdoblament de l’actual carretera entre Capellades i Igualada.

El projecte respon a la voluntat d’adoptar unes solucions tècniques adaptades a les diferents característiques i trànsit que tenen els trams on s’actuarà i que sumen més de 31 quilòmetres.

L’Eix Diagonal (format per les carreteres C-15 i C-37) uneix Vilanova i la Geltrú i Manresa i abasta una longitud de 65 quilòmetres.

 

Tram Vilafranca del Penedès – Capellades: Aquest tram té una longitud de prop de 24 quilòmetres. Registra un trànsit de més de 15.000 vehicles diaris. La solució proposada és la implantació d’un tercer carril a la carretera, de manera que quedi una secció 2+1. Aquest model permet ampliar els trams on es pot avançar –en aquest cas, d’un 20% a un 50%– i millorar-hi les condicions de seguretat en aquesta maniobra.

Els dos sentits de la circulació estaran separats per una barrera física, de manera que s’evita el risc de patir un xoc frontal o frontolateral, que pot tenir conseqüències molt greus.

 

Aquesta solució és compatible amb un futur desdoblament de la carretera, si fos necessari.

 

Tram Capellades – Igualada: Aquest tram, de set quilòmetres de longitud, és el que té més trànsit de tot el corredor on s’actuarà; és d’uns 20.000 vehicles diaris i arriba a puntes de 24.000 durant l’estiu. La solució que s’adoptarà és la del desdoblament per assolir dos carrils per sentit de la circulació (secció 2+2).

 

En la major part del recorregut, s’aprofita la carretera actual per a formar els dos nous carrils de circulació, tret d’un tram d’orografia complexa, on la carretera va en paral·lel, entre el riu Anoia, a un costat, i la línia de Ferrocarrils de la Generalitat, a l’altre.

D’aquesta manera, la carretera actual passarà a ser la calçada sentit Vilafranca del Penedès de la nova via desdoblada i la nova calçada Igualada serà la construïda sobre la línia del ferrocarril.

 

El projecte se sotmet ara a informació pública, amb un termini d’un mes per a particulars i de dos mesos, per a institucions i organismes oficials. Es preveu la redacció del projecte constructiu durant el 2019 i l’inici de les obres durant el 2020, amb un termini d’execució de 24 mesos. Els treballs es desenvoluparan per fases per minimitzar les afectacions a les persones usuàries de la carretera.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article