Presentació del Pla de Ciclabilitat de l’Alt Penedès
En una aposta per la mobilitat sostenible, el projecte preveu una xarxa ciclable comarcal de més de 500 km

La presentació del Pla de Ciclabilitat de l’Alt Penedès es va fer el 25 de juny a l’Auditori del Centre Recreatiu i va anar a càrrec del tècnic de l’empresa VAIC, encarregada de l’elaboració de tot l’estudi i el treball tècnic del projecte.
Durant la sessió es van exposar les línies generals del Pla, que té per objectiu impulsar una xarxa ciclable cohesionada a escala comarcal, millorant la connexió entre municipis i fomentant una mobilitat més segura i sostenible. En aquest sentit, també es va posar sobre la taula el seguiment d’alguns dels trams ja executats, com el de la Carrerada a Font-rubí.
Segons les dades dels comptadors de pas instal·lats en aquests recorreguts, s’ha detectat un increment molt significatiu del nombre de bicicletes que hi circulen, fet que reforça la utilitat de les actuacions ja realitzades i l’ús creixent d’aquests itineraris.
Aquesta mateixa presentació s’està portant a terme en diversos municipis de la comarca, ja que, a més de donar a conèixer el Pla, serveix també com a espai de participació per recollir aportacions i opinions dels veïns i veïnes.
En el cas de Guardiola de Font-rubí, tot i una assistència reduïda, es van recollir algunes impressions sobre la intervenció a la Carrerada, que en general està ben valorada. Entre els comentaris recollits, es van assenyalar algunes molèsties pels dos guals reductors instal·lats, considerats massa elevats per a la circulació de tractors, així com també queixes puntuals pel soroll generat en passar per les bandes rugoses del tram central. En aquest sentit, es va informar que l’Ajuntament ja havia eliminat aquests elements a uns cent metres de les habitatges.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari